Sarı – Beyaz

Dişlerinizi fırçalayıp lavaboya tükürdüğünüzde ne sıklıkta kan görüyorsunuz? Ben her sabah ve akşam görüyorum 😦 Dişlerim ve diş etlerim problemli. Aslında küçük yaştan bu yana ailecek diş bakımını aksatmayan bir aileyiz. Hatılıyorum daha ilk okul çağına bile gelmemişken sap kısmında oyuncak olan renkli diş fırçam vardı. Akşamları annem dişlerimi fırçalamadan yatmama izin vermezdi. İyi beslenmeye de dikkat ediyorum. Süt, yoğurt, peynir hep sevmişimdir. Benim tanıdığım peynir ve yoğurt yemeyen, süt içmeyen bir sürü insan var. Ben yemek ayırmam pek hepsini yerim.

free-smile-showing-teeth-clip-art-teeth-clipart-539_309

Buna rağmen çürükler, dolgular, kanal tedavileri bolca var ağzımda. Arada da apse oluyor. Sabah kalkmışım bir bakıyorum ağzımda bir fazlalık. Dilime alışkın olmadığım bir şişlik geliyor. Aynada bakınca genellikle iki diş arasındaki diş etimin dışa doğru şiştiğini görüyorum. Anlayacağınız ağız içi bakımımı düzenli olarak yapmama rağmen pek de sağlıklı bir ortam oluşturamadım dişlerim için. Sanırım biraz sigaranın da etkisi var. Yaklaşık yedi yıldır sigara içiyorum. Sigara içen diğer kişiler gibi ben de sigaranın zararlarını biliyorum. Bu süre içinde defalarca sigarayı bırakmayı denedim. Bu denemelerin sonucunda sigarayı bırakma konusunda pek de yetenekli olmadığımı anladım. Sigarayı bırakmaya yeltenip sadece sigara içmeye ara verdiğim de oldu. Tabi tekrar sigara içmeye başlayınca ara verdiğimi anladım.

Sonuç olarak sigaranın zararlarını bile bile içmeye devam. Diyeceğim o ki dişlerim de sigaranın zararlarından fazlaca nasibini alıyor. Çok sık apse oluşmasını sigara içmeye bağlıyorum. Rahatsız olduğum bir diğer konu da dişlerimin sararması. Sigaranın zararları en fazla sanırım iç organlar üzerinde. Ama ben görüntüye bakıyorum, içerisini hiç düşünmek istemiyorum. Moral bozucu.

Bazı insanların dişleri kendiliğinden bembeyaz. Aslında dişlerin doğal rengi sarı olurmuş. Bunu bir websitesinde okumuştum. Benim de sigara içmeye başlamadan önce dişlerimin kar beyazı olduğu söylenemez ama çok sarı da değildi. Yani güleryüzlü bir insanım. Fotoğraflarda da hiç somurtmam hep gülerim. Önceden diş rengim beni rahatsız etmezdi. Ama hafta içi iş yerindeki arkadaşlarla çekilen fotoğraflara bakınca en koyu renkte dişlerin benimkiler olduğunu farkettim. Bu çok can sıkıcı. Bendeki fotoğraflara fotoşop yapacağım 🙂

Neyse bu gün internetten diş beyazlatma tekniklerini okudum. Beyazlatıcı diş macunu aldım. Bir süre onu deneyeceğim. Gerçi sigara içmeye devam ediyorum. Çay, kahve de severim. Onlar da boyuyormuş dişleri. Bakalım macun bunlara galip gelecek mi?

 

Leave a comment